Skupna izložba Percepcije izložba je u produkciji Gradske galerije Labin, koja se otvara u subotu, 03. lipnja, u 20 sati. Kustoski koncept potpisuju kustosice i povjesničarke umjetnosti Stephanie Peršić i Marta Radman, a temeljni cilj je povećanje vidljivosti i umrežavanje mlađih umjetnica i kustosica stvaranjem platforme budućih suradnji na lokalnoj i nacionalnoj razini. Time izložba odražava djelovanje Galerije usmjerene k okupljanju mlađih umjetnika iz lokalne zajednice i uspostavljanjem dijaloga, čime bi se oživjela umjetnička produkcija unutar labinske sredine. Projektom umrežavanja mlađih umjetnika kao popratnim programom Galerije organizirat će se dvije izložbe u kapeli sv. Stjepana, a izložba Percepcije čini idejnu spojnicu središnjeg i popratnog galerijskog programa. Također, tematska poveznica čitavog programa Stvaranja u (ne)tradicionalnim medijima posebno je istaknuta ovom skupnom izložbom koja ujedno problematizira poimanje i stvaralaštvo različitih umjetničkih medija unutar današnjih tehnoloških dostignuća.
»Skupnom izložbom Percepcije predstavlja se deset umjetnica, ravnomjerne podjele bivanja i/ili djelovanja s labinskog i zagrebačkog područja, čime se uspostavlja dijalog različitih provenijencijskih i obrazovnih pozadina. Umjetnice koje izlažu su: Eni Blašković, Glorija Blazinšek, Sanda Črnelč, Meri Files, Hana Hanak, Anja Juričić, Monika Milas, Alba Miočev, Iris Poljan, Marina Rajšić. Univerzalne i općenite tematske preokupacije ostavljaju prostora za slobodno izražavanje kroz modus koji je svakoj od umjetnica trenutno blizak ovisno o načinu života, prioritetima, umjetničkom djelovanju te osobnim pogledima. Percepcije mogu biti podrazumijevane kao one životne: osobne prirode na razini intimne poetike, ili angažirane kao slike vanjskih globalnih (ne)prilika sociološke, ekonomske ili ekološke pozadine. Tematski naglasak postavljen je radovima na osobne postulate stvaranja i pogleda na svijet i vrijednosti, pogled na vanjski kroz vlastiti unutarnji okulus. Izbor medija nije ograničen ni uvjetovan, iako se umjetnice kreću u konceptualnom i fotografskom izričaju, odnosno rekontekstualiziranju pristupa tradicionalno poimanih medija, na čemu počiva i tema ovogodišnjeg galerijskog programa. Umjetnice se predstavljaju postojećim i novim radovima« – navode autorice i kustosice izložbe.
Otvorenje će pratiti i glazbena podloga DJ-a Nina Frankovića.
Izložba ostaje otvorena do 02. srpnja u radnom vremenu galerije, a pratit će je edukativni program radionica i tribina.
BIOGRAFIJE UMJETNICA
ENI BLAŠKOVIĆ (1985.) diplomirala je 2010. likovnu kulturu na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Dobitnica je Rektorove nagrade za najboljeg studenta APURI. Godine 2009. i 2010. koordinira likovni dio programa kulturne manifestacije Labin art republika (sezonske izložbe mladih). Sudjeluje na skupnim izložbama u Hrvatskoj te se predstavlja u različitim medijima. Autorica je više predgovora likovnih izložbi (Greta Catela, Fotoklub Zagreb, LAR izložbena sezona 2010.). Bavi se grafičkim dizajnom. Od 2010. godine radi kao likovni pedagog, uz kontinuirano stručno usavršavanje. Dobila je mnogobrojna priznanja za mentorstvo učenika nagrađenih na likovnim natječajima, a u svom radu aktivno promovira likovnost kroz klasične i multimedijalne tehnike i konceptualan pristup. U sklopu pedagoškog rada aktivno surađuje s GGL, MKS,APURI, MMSU, Studiom Sonda u cilju promocije likovnih i primijenjenih umjetnosti kod mladih.
GLORIJA BLAZINŠEK (Rijeka, 1991.) odrastala je u rodnom Labinu do svoje sedme godine kada se s majkom preselila u Trento (IT). Studirala je lingvistiku na Ca’ Foscari di Venezia. Fotografijom se počela baviti u srednjoškolskoj dobi. Sudjelovala je na nekoliko samostalnih i skupnih izložaba u Hrvatskoj i Italiji. Profesionalno se, osim umjetničkom, bavi fotografijom raznih događanja poput vjenčanja, izložaba, kulturnih i svečanih evenata (Biennale Arte, Biennale Architettura, Biennale Cinema…) te marketinških proizvoda unutar foto-djelatnosti Altripiani, zajedno s partnerom Giacomom Frisonom. Djeluju od 2014. godine s temeljnim fokusom usmjerenim na ljude, njihov život i djelatnosti, čime svaki projekt prezentiraju čitavim pozadinskim procesom naglašavajući održivu i transparentnu proizvodnju proizvoda autorskih reklamnih kampanja (Salewa, Pinarello, Selle Italia…). Putujući zajedno svijetom, dokumentiraju kulture i različite običaje naroda predstavljajući ih svojim fotografijama.
SANDA ČRNELČ (Zagreb, 1997.) diplomantica je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, nastavničkog smjera u klasi doc. art. Marka Tadića. Od 2018. aktivno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu, samostalno [Sve što se odbaci, padne u jezik, Dom omladine, Beograd (SRB); Zagreb: Experiment on II, Galerija Karas, 2023.; Eksperimentalni autoportret Galerija VN, 2022.; Experiment on, Galerija Polica, 2021.] te grupno [Matrice: Informacija, Galerija SC, Zagreb, 2022.; Nulta točka: Idealno mjesto, LEX ART, Zagreb, 2022.; VGA 03, Galerija Knifer, Osijek, 2021.; Undecidable Matters, Gallery 8, Hangzhou (CHN), 2020. i dr.]. Dobitnica je Rektorove nagrade za ak. god. 2017./2018. Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, te Chinese Government Scholarship za ak. god. 2019./2020. unutar stipendiranog IMFA programa u sklopu kojega godinu dana boravi na China Academy of Art.
MERI FILES (Pula, 1987.) nakon preddiplomskog studija na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci (smjer slikarstvo) završava diplomski studij Vizualne umjetnosti na sveučilištu IUAV u Veneciji. Kroz svoje radove, koji se protežu od slikarstva, tekstilne umjetnosti do audio i video instalacija promišlja i preispituje šire društvene kontekste polazeći od vlastite i obiteljske intime. Izlagala je na dvije samostalne izložbe u Labinu i Zagrebu, te više grupnih izložbi u Hrvatskoj, Srbiji i Italiji. Osim na području likovne umjetnosti, povremeno djeluje i na području grafičkog i web dizajna te rukotvorina. Živi u Fiesso d’Artico pokraj Venecije.
HANA HANAK (Zagreb, 1997.) osnovnu školu završila je u Velikoj Gorici, kratko vrijeme živjela je u Saudijskoj Arabiji, da bi srednjoškolsko obrazovanje završila u rodnom Zagrebu. Diplomirala je na Akademiju likovnih umjetnosti, smjer slikarstvo, 2021. s ciklusom slika Tragovi pod mentorstvom Zoltana Novaka. Za vrijeme preddiplomskog studija, u sklopu ERASMUS+ programa, provela je semestar na Accademia di Belle Arti u Macerati. Za vrijeme i nakon studija izlagala je na samostalnim i grupnim izložbama u Zagrebu i inozemstvu. Prvu samostalnu izložbu otvorila je 2019. u KCM-u. U Zagrebu u 2022. samostalno izlaže u Galeriji Usput te na grupnim izložbama HDLU-a (Plati i nosi, Godišnja izložba članova) i 1. Velikogoričkom salonu u Galeriji Galženica. Intervenirala je u javnim prostorima (mural u Vinogradskoj, Zagreb, i bolnici u Zaboku) i radila na projektu Akademija u Hodu (2021.). Sudjelovala je u sklopu DA! Festivala, a njeni nagrađeni radovi Izolirana u laptopu, Izolirana u mobitelu izloženi su u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (2021.). Boravila je na nekoliko rezidencija u inozemstvu, a najrecentnija je Dekonstrukcija slike u Leipzigu, (2022.). Članica je društva Hrvatskih likovnih umjetnika.
ANJA JURIČIĆ (Rijeka, 1996.) diplomirala je na Akademiji Primijenjenih Umjetnosti u Rijeci, smjer vizualnih komunikacija i grafičkog dizajna s radom vizualnog identiteta za dokumentarni film Labinska republika. Bavi se novim i tradicionalnim medijima, s naglaskom na fotografiji i filmu. Pohađala je ERASMUS program razmjene studenata na RISEBA University Riga (MA Audio Visual Media Arts) 2019. / 2020. godine. Koautorica je grafičkih intervencija u prostoru uz kolegice s APURI, za Ekonomski Fakultet u Rijeci. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložba od kojih izdvaja: New Media Art Week, Human: Nature (Liepaja, Latvija), Mladi glumci i glumice gradu Rijeci (Rijeka) i izložbi etiketa Studentsko Vino u sklopu VINISTRA (Poreč). Zaposlena je kao motion graphic/digital designer u sportskoj industriji.
MONIKA MILAS (Zagreb, 1997.) diplomirala je na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 2022. godine. Od 2019. do 2021. djelovala je kao članica audiovizualnog kolektiva MediumMovement, s kojima je zajednički stvarala i izlagala u galerijskom i javnom prostoru. Trenutno djeluje samostalno, te najčešće izlaže skulpturalne instalacije u prostoru, crteže i video art u vidu 3D projekcija i VJ-ing vizuala. Od 2022. započinje niz uspješnih suradnji s raznim značajnim akterima na hrvatskoj elektroničkoj sceni. Izlagala je na nekoliko grupnih izložbi od kojih izdvaja: Art Zagreb i 36. Salon mladih (u sastavu kolektiva MediumMovement; 2022.); te 3 samostalne izložbe u Zagrebu: Lauba (2019.), Garaža Kamba (2021.), Galerija Matice hrvatske(2022.). Dobitnica je HPB nagrade na prodajnoj izložbi studentskih radova Plati i nosi u galeriji Bačva (Meštrovićev paviljon) u organizaciji HPB, HDLU i ALU (Zagreb, 2018.). Nominirana je za nagradu Ambasador Hrvatska za najbolju art produkciju u regiji 2022.
ALBA MIOČEV (Zadar, 1994.) nakon Škole primijenjene umjetnosti i dizajna upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, odsjek slikarstvo, 2014.godine. Dio studija u sklopu Erasmus+ provodi na Ulster sveučilištu u Belfastu, a nakon završenog preddiplomskog studija u sklopu Erasmus prakse radi na rezidenciji GlogauAir u Berlinu. Izlagala je na mnogim grupnim izložbama, neke od kojih su: Situacija (Galerija Forum), Intima (Galerija Kranjčar), Nesvrstani (Lauba), Recycle or try (Galerija VN), Erste fragmenti (Lauba) te na dvije samostalne: U Međuprostoru, Galerija Matice hrvatske (2020.) i Uvod u vodič, rok trajanja: kad bude, Galerija Šira (2023). Bavi se slikanjem murala, te sudjeluje na festivalima murala poput Graffiti na gradele, Re:Think Sisak, KvartArt, Zen Opuzen, Festival Fasada. Dobitnica je nagrade publike Erste fragmenti (2022.). Živi i djeluje u Zagrebu.
IRIS POLJAN (Zagreb, 1989.) završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, smjer grafika, 2008. godine, a 2014. diplomirala na nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer slikarstvo u klasi profesora Ante Rašića. Od 2011. aktivno izlaže na samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.
Samostalne izložbe (izbor): Nepodnošljiva lakoća računa, Galerija na katu, Zagreb (2022.); Approach, Galerija matice hrvatske, Zagreb (2021.); Point of View, Garaža Kamba, Zagreb (2019.); Matrice za dijalog, Gradska galerija Fonticus, Grožnjan (2016.); Na vlastiti račun, Galerija VN, Zagreb (2015.).
Skupne izložbe (izbor): Plavo, Galerija HDLU Istre, Pula, 2022.; Bologna in Lettere, Bologna (IT), 2022.; SchoK 2021, Schoorl (NL), 2021.; Our Plague Year, Vrijhof, Enschede, (NL), 2021.; 100% Vrouw, Grote of St.Laurenskerk, Alkmaar (NL), 2019.; SchoK 2019, Schoorl (NL), 2019.; Komunikacija, Gradska galerija Fonticus, Grožnjan, 2019.; Kunst Im Dialog, Röcklturm, Landshut (DE), 2018.; Bridges: NEON, Kulturni centar LAB, Novi Sad (SRB), 2018.
Živi i radi u Zagrebu.
MARINA RAJŠIĆ (Rijeka, 1995.) umjetnica je i dizajnerica vizualnih komunikacija. Diplomirala je Vizualne komunikacije i grafički dizajn na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci 2019. godine. U prosincu 2018. objavljuje umjetničku knjigu naziva Umjetnost lijepog, za koju je nagrađena Rektorovom nagradom Sveučilišta u Rijeci. Finalistica je Nagrade Radoslav Putar 2022., koja je dio međunarodne mreže YVAA – Young Visual Artists Awards. U prosincu 2022. nagrađena je drugom nagradom za mlade umjetnike Ivan Kožarić, koju provodi MSU. Od 2015. izlaže na samostalnim izložbama (izbor: Print Screen, Galerija Filodrammatica Rijeka – Drugo more, 2021.; Čestice lipe, PPMPH Rijeka, 2021.; Posebna prigoda, Gradska galerija Labin, 2022.) i skupnim izložbama (izbor: Workshope online, online izložba MMSU Rijeka, 2020.; Sedam lica grada, Galerija Kortil Rijeka, 2021; Nagrada Radoslav Putar finale, Salon Galić, Split, 2022., XIV. Trijenale hrvatskog kiparstva, Meštrovićev paviljon (HDLU), Zagreb, 2022.). Njezini se radovi nalaze u javnim zbirkama MSU (Zagreb) i MSUI (Pula). Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.